joi, 18 ianuarie 2018

Fasolea, duşmanul diabetului.

Acest blog, nu oferă servicii profesionale medicale de sanatate sau de orice alt fel. Informatiile pot fi folosite ca material de referinta si nu ca un sfat medical profesional. 

  Metodele de tratament naturist indicate bolnavilor cu diabet zaharat urmaresc in primul rand reducerea glicemiei, dar si imbunatatirea functionarii rinichilor, a pancreasului si ficatului. 

 Despre fasole, numai vesti bune! 

 Nutrientii si ingredientele naturale din fasole ajuta la dieta si la combaterea si prevenirea a nenumarate boli.

  Se consumă păstaia tânără, bobul crud, bobul uscat, iar tecile - cojile în care se dezvolta și cresc boabele de fasole -, se folosesc în scopuri terapeutice, fiind bogate în aminoacizi, vitamina C, tirozidină și triptofan, substanțe minerale, acid salicilic, acid fosforic. 
 Fasolea poate fi de mai multe tipuri: cu bolul alb, rosu sau “kidney”, rozalie sau „borlotti”, fasole verde sau teci, si altele În funcţie de soiul legumei, valoarea enegetică a boabelor uscate este in general 150 -250 kcal/ la 100 g. 
 Un studiu recent al nutriţioniştilor europeni menţionează că glucidele conţinute în fasolea boabe fac parte din categoria glucidelor „bune,” care nu cresc glicemia, în comparaţie cu alimentele bogate în carbohidraţi (cum sunt fructele), care furnizează energie de scurtă durată. 
 De asemenea, fasolea boabe este şi o sursă de vitamine (A, complexul B, C, E, K şi PP), potasiu, seleniu, magneziu, calciu, fosfor, fier, acid folic şi enzime. Calciul şi fosforul joacă un rol vital în sănătatea oaselor. 
 Potasiul acţionează împreună cu sodiul pentru a menţine o tensiune arterială sănătoasă. 
 Magneziul are mai multe scopuri în organism: susţine funcţiile musculare şi nervoase, menţine sistemul imunitar, se îngrijeşte de sănătatea oaselor şi a tensiunii arteriale şi ajută la metabolizarea energiei. 
 Fierul este o parte importantă a proteinelor de transport de oxigen în sânge şi promovează dezvoltarea celulelor. 
 Boabele de fasole sunt surse concentrare de molibden, necesar pentru fabricarea unor enzime cu rol în detoxifierea organismului. Deoarece are un indice glicemic foarte scăzut si foarte multi carbohidrati complecsi mentine nivelul optim de zahar in sange. 
 Contine de asemeni si fibra solubila si insolubila (prima ajuta la digestie si previne constipatia iar cealalta reduce nivelul grasimilor din sange).
  Fasolea are foarte putina grasime si aproape deloc colesterol. 
 Are virtuti deosebite, printre altele fiind cunoscuta si sub denumirea de „mancator de zahar” pentru ca este foarte bogata in fibre vegetale care împiedica absorbtia zaharurilor si reduc secretia de insulina. Ca atare fasolea este un aliment de luat in seama de diabetici. 
 O jumatate de ceasca de fasole uscata, are in general cam 120 calorii un indice glicemic foarte scazut.
  Consumul zilnic al unei cantitati de circa o farfurie de fasole verde, spre exemplu, poate ajuta la scaderea valorii colesterolului cu pana la 20%. 
 Mancand fasole in mod constant veti obtine nenumarate avantaje:
  • Micsoreaza riscul de cancer la colon;
  • Reduce colesterolul din sange, ca si LDL sau “colesterolul rau” care provoaca boli de inima;
  • Reduce riscul de aparitie a diabetului de tip II;
  • Imbunatateste controlul diabetului de tip 1 & 2 si, deci ii ajuta pe diabetici;
  • Intareste sistemul imunitar;
  In fasole gasim cel mai bun tip de carbohidrati complecsi – nutrientii care furnizeaza energie pentru muschi si creier. Acestia au un indice glicemic foarte mic cu abilitatea unica de a oferi energie pe o perioada de timp foarte lunga pentru ca se elibereaza foarte incet in sistemul circulator. 
  Carbohidratii complecsi se absorb incet si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp. 
 Bine de stiut! Atunci cand fierbeti fasolea puneti si cateva boabe de piper negru. Astfel veti potoli o eventuala “galagie” Pentru a îndepărta riscul balonării, boabele se pun la înmuiat cu opt ore înainte de fierbere. De asemenea, în timpul fierberii, sarea trebuie înlocuită cu o crenguţă de cimbru şi câteva boabe de piper negru. Prin adăugarea acestor condimente, fasolea va fi mai gustoasă, iar boabele vor rămâne pufoase. 
  Fasolea uscată, o legumă importantă pentru menţinerea unei diete echilibrate, se asociază cu alimentele bogate în vitamina C (roşii, ţelină, morcovi, usturoi, praz şi pătrunjel). 
 Fasolea albă conţine antioxidanţi, substanţe benefice în lupta cu bolile şi menţinând o stare de bine. 
 În acelaşi timp, dieta cu fasole boabe albă previne îmbătrânirea prematură a pielii, datorată de expunerea prelungită la soare. 
  Fasolea verde pastai,(Phaseolus vulgaris L.) oferă sistemului imunitar un impuls puternic, prin eliminarea radicalilor liberi şi combaterea bolilor de inimă, afecţiunilor digestive, diabetului sau cancerului de colon.

  Există aproximativ 150 de soiuri de fasole verde în întreaga lume, cu diferite forme şi culori, inclusiv negru şi mov. În ciuda aspectului variabil, beneficiile tuturor soiurilor de fasole sunt similare, la fel şi conţinutul lor nutriţional.
  Păstăile sunt legume puternice, care ajută la gestionarea şi reglementarea simptomelor de diabet zaharat prin exercitarea unei influenţe hipoglicemice la pacienţii cu diabet zaharat. 
  S-a constatat ca fasolea verde si varza de Bruxelles, transformate in suc, contin elemente care ii furnizeaza organismului toate ingredientele necesare pentru insulina naturala, destinata contributiei pancreasului la procesele de digestie din organism. 
  Sucul de fasole verde si varza de Bruxelles contine elemente care asigura eliberarea de insulina si ajuta la indeplinirea corespunzatoare a functiilor pancreasului.
  In timpul verii, pentru scaderea glicemiei se poate folosi sucul de pastai de fasole verde, care se prepara din pastai maruntite si stoarse. Din aceasta bautura se bea cite un pahar pe zi.
  Sucuri care pot fi consumate zilnic, in orice combinatie:
  – Suc de fasole verde;
  – Suc de morcovi, fasole verde;
  – Suc de morcovi, salata verde, fasole verde, varza de Bruxelles;
  – Suc de morcovi, salata verde, fasole verde;